Borkereskedés megszabott célközönséggel
Minden üzletág célja az, hogy az általa megcélzott közönséget kiszolgálja. A jó minőségű termékeket forgalmazó borkereskedés nem a kispénzű nyugdíjas embereket választja elsőszámú célpontjának, hanem azokat, akik meg tudják és meg is akarják fizetni a felső kategóriás italok árát.
Mások viszont az átlagos, bárhol kapható borokat kínálják olyan áron, ami verhetetlen a közvetlen közelükben, így be tudják azokat is csalogatni, akik egyébként máshol szokták ugyanazt a terméket megvásárolni. Külön kategóriát képeznek az egyéniesített borokat árusító borkereskedések, ahol a palack címkéjét tudják egyedire tervezni, így a jeles alkalmakra akár névre szóló ajándékot is tud vinni a kedves vásárló az ismerősének.
Az ilyen borkereskedés nem a nagy mennyiségű borok árusítására specializálódik, sokkal inkább a különleges darabok eladására. Mindegyiknek megvan a maga helye a borpiacon, azonban, ha nem jó helyre nyitja meg az üzletét és nem méri fel előre a vásárlói réteg igényeit, akkor a legjobb borkereskedés is csődöt mondhat.