A konkurenciaelemzés a versenyelőny egyik forrása
A konkurencia megismerése olyan tudáshoz juttathatja a vállalatot, amit könnyen alkalmazhat a stratégiájának megalkotásában, valamint a versenyelőnyének kialakításában. A konkurenciaelemzés egyik része a konkurencialista készítés. Ez egy adatbank, ami több tényező szerint kategóriákba sorolja a versenytársakat. A lista megmutatja, hogy milyen a konkurenciák mérlege, milyen méretű beruházásokat végeznek, hány fővel dolgoznak és így tovább. A konkurenciaelemzés ennek köszönhetően, olyan információkhoz juttatja a vállalatot, amikből előnyt kovácsolhat. A friss és hiteles információ napjainkban hatalmas fontossággal és értékkel bír. Minden vállalat arra törekszik, hogy megismerje konkurenciáját, és olyan tudáshoz jusson, amivel felülemelkedhet a versenytársakon. Éppen ezért a konkurenciaelemzés ismert módszerré vált, amit a különböző vállalatok előszeretettel alkalmaznak. Az ellenfél megismerése, már évszázadok óta az élet egyik alappillére. A legjobb döntést csak akkor hozhatják meg a vállalatok, ha hiteles és naprakész információkat birtokolnak.